مقالات پرینتر

چه پرینتری برای کافی نت خوب است؟ معرفی انواع چاپگر مناسب کافی ‌نت

امروزه چاپگر ها، در بسیاری از مراکز مختلف، شرکت ها، مدارس و ادارات یکی از تجهیزات ضروری و مورد نیاز به شمار می آیند که کارایی و کیفیت آن ها بسیار حائز اهمیت است. در واقع انواع گوناگونی از چاپگر های لیزری رنگی، چاپگر های لیزری تک رنگ و همچنین جوهر افشان در بازار وجود دارد که شما براساس نیاز و نوع کسب و کار خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید. اما سوال اصلی این است که برای کافی نت چه پرینتری خوب است؟

در پاسخ این سوال می توان گفت که هر یک از پرینتر ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که بایستی تمامی تفاوت ها و مشخصات آن ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید به راحتی متناسب با شغل خود یک چاپگر مناسب پیدا کنید.

امروزه اکثر افراد در منزل خود، تجهیزات مورد نیاز و کامپیوتر در اختیارشان نیست و از پوشش اینترنتی مناسبی برخوردار نیستند، از این رو با مراجعه به کافی نت، کار های اینترنتی خود را انجام می دهند.

 

ویژگی های یک پرینتر مناسب کافی نت

در واقع کافی نت یکی از کسب و کار های خوب و سودآور محسوب می شود، اما در صورتی که خدمات به خوبی ارائه داده نشود، مشتریان دائمی نخواهند شد. یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد به کافی نت ها مراجعه می کنند، کپی، اسکن، چاپ و فکس می باشد. از این رو بایستی در کافی نت خود یک چاپگر با کیفیت داشته باشید تا تمامی افراد برای انجام کار های خود بتوانند از آن استفاده کنند.

از ویژگی های یک چاپگر خوب می توان به رزولوشن و سرعت چاپ مناسب، سرعت اسکن و کپی، ظرفیت سینی بالا، قابلیت تغذیه خودکار، قابلیت چاپ دو رو، قابلیت شبکه و وای فای، پورت های موجود در دستگاه و… اشاره کرد که باید هنگام انتخاب و خرید پرینتر به آن ها توجه کنید.

همان طور که می دانید در بین هزاران مدل چاپگر، انتخاب یک چاپگر مناسب برای کافی نت، کار سختی است. از این رو در این مطلب، چند نمونه از پرینتر های مناسب برای کافی نت را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید برای کسب و کار خود به راحتی از آن ها بهره بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

 

چه پرینتری برای کافی نت خوب است؟ معرفی انواع مدل ها

 

پرینتر سه کاره لیزری رنگی دست دوم اچ پی HP LaserJet M775dn با سایز A3

چاپگر HP M775dn یکی از چاپگر های پیشرفته و جدید محسوب می شود. در واقع این پرینتر سه کاره، با فناوری چاپ لیزری این توانایی را دارد که عملیات پرینت، کپی و اسکن را انجام دهد. این مدل چاپگر از سایز کاغذ A3 بهره می برد؛ از این رو برای مصارف اداری یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید.

این چاپگر مجهز به سیستم خودکار مهیا کردن کاغذ ( ADF) است که ظرفیت آن تا حدود ۱۰۰ برگ می باشد. علاوه بر این سینی اصلی این چاپگر این توانایی را دارد ( ۲۵۰+۱۰۰) برگ را در خود جای دهد.

پرینتر سه کاره لیزری رنگی دست دوم اچ پی HP LaserJet M775dn با سایز A3

سرعت چاپ سیاه و سفید و رنگی این پرینتر در یک دقیقه، ۳۰ برگ است و رزولوشن چاپ آن نیز ( 600*600 dpi) می باشد. پردازنده به کار رفته در این چاپگر ( ۸۰۰ مگاهرتر)، حافظه ( ۱۵۳۶ مگابایت) و توان کارکرد آن در ماه (۱۲۰۰۰۰ صفحه) است. علاوه بر این، این دستگاه دارای قابلیت چاپ دو رو خودکار نیز می باشد.

این پرینتر مجهز به اسکنر و کپی هم می باشد که رزولوشن اپتیکال اسکنر آن (600*600 dpi) و نوع اسکنر آن (Flatbed and ADF) است. علاوه بر این عمق اسکن رنگی آن (۲۴ بیت)، سایز اسکن آن (A4)، سرعت اسکن رنگی آن (۳۰ برگ در دقیقه) و تعداد اسکن اتوماتیک آن ( ۱۰۰ برگ در دقیقه) در نظر گرفته شده است.

سرعت کپی سیاه و سفید و رنگی این پرینتر در هر دقیقه حدود ۳۰ برگ است و همچنین رزولوشن کپی آن (600*600) دی پی آی می باشد. همچنین امکان بزرگ نمایی آن (۲۵ تا ۴۰۰) و حداکثر تعداد کپی آن در هر دقیقه (۹۹ برگ) در نظر گرفته شده است.

این پرینتر چند منظوره، مجهز به یک نمایشگر ال سی دی رنگی لمسی می باشد. از دیگر ویژگی های اصلی این چاپگر می توان به پورت (Ethernet) جهت ارتباط با شبکه و پورت (USB2) برای ارتباط با رایانه اشاره کرد.

 

چاپگر لیزری اچ پی تک کاره استوک LaserJet Pro 400 M401dn

در ادامه مطلب چه پرینتری برای کافی نت خوب است؟ به معرفی این مدل از چاپگر می رسیم. این مدل پرینتر، یک پرینتر تک کاره سیاه و سفید می باشد که برای استفاده در کافی نت ها و همچنین ادارات یک گزینه بسیار عالی به شمار می آید.

چاپگر تک کاره اچ پی استوک M401dn این توانایی را دارد که حدود ۲۵۰ برگ کاغذ را در خود نگه دارد و سرعت چاپ این پرینتر در هر دقیقه ۳۳ برگ است. همچنین توان کار این دستگاه در ماه ۵۰۰۰۰ برگ است که قابلیت چاپ دو رو خودکار نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

چاپگر لیزری اچ پی تک کاره استوک LaserJet Pro 400 M401dn

حافظه این پرینتر لیزری ( ۱۲۸ مگابایت )، پردازند ( ۸۰۰ مگاهرتزی) و رزولوشن چاپ آن (1200*1200 dpi) است.

با استفاده و به کار گیری از ویژگی ePrint در این چاپگر، می توان در تمامی نقاط دنیا و توسط هر مدل دستگاهی که به اینترنت متصل باشد و توانایی ارسال ایمیل را داشته باشد، مانند تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه، اسناد و مدارک را به چاپگر ارسال کرد. در نهایت این دستگاه پیشرفته و قدرتمند اقدام به چاپ و تکثیر آن ها می کند.

این مدل دستگاه، جهت شبکه شدن دستگاه ها از پورت (Ethernet) بهره می برد و در سمت چپ آن برای اتصال حافظه فلش یک پورت ( USB) وجود دارد تا شما به راحتی و بدون نیاز به رایانه بتوانید، اسناد چاپی را به صورت مستقیم به چاپ برسانید.

 

پرینتر تک کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise M506dw  یک چاپگر مناسب کافی نت

چاپگر اچ پی M506dw یکی از چاپگر های شرکت اچ پی به شمار می آید، که برای استفاده در اماکن اداری و تجاری کوچک و کافی نت ها با حجم کاری متوسط و زیاد، یک گزینه مناسب محسوب می شود؛ زیرا از قابلیت چاپ دورو و همچنین سینی کاغذ ۶۵۰ برگی برخوردار است.

این چاپگر در چاپ متون و تصاویر، عملکرد قابل ملاحظه ای دارد و رزولوشن چاپ آن (1200×1200 dpi) می باشد. این مدل پرینتر ۴۵ برگ کاغذ را در هر دقیقه به چاپ می رساند که برای یک چاپگر لیزری بسیار مفید و مطلوب است.

پرینتر تک کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise M506dw  یک چاپگر مناسب کافی نت

این پرینتر تک کاره، توانایی چاپ کردن دو رو را نیز دارد، از این رو دیگر نیازی به پشت و رو کردن کاغذ ها به صورت دستی نیست که این کار باعث صرفه جویی در زمان و همچنین برگ کاغذ ها می شود.

علاوه بر این توان کاری این پرینتر در ماه ۱۵۰۰۰۰ برگ است، اما برای افزایش طول عمر این چاپگر، شرکت اچ پی توصیه کرده این میزان از ۲۰۰۰برگ تا ۷۰۰۰ بیشتر نشود.

این پرینتر پس از ارسال کردن دستور چاپ، اولین برگ کاغذ را در زمانی حدود ۸/۵ ثانیه چاپ می کند، که نسبت به سایر چاپگر های هم رده خود خیلی سریع عمل می کند.

این پرینتر تک کاره از درگاه استاندارد USB و شبکه برخوردار می باشد. در واقع اگر شما در محل کار خود از ارتباط شبکه ای استفاده می کنید، می توانید درصورت تمایل این پرینتر لیزری را برای چند کاربر به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، این مدل چاپگر مجهز به وای فای می باشد، که از یک نمایشگر ال سی دی رنگی ۴ خطی نیز برای تنظیمات اعلان ها و اعمال نمایش بهره می برد.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره  LaserJet P2035

در مطالب قبلی چند نمونه از چاپگر های مناسب برای کافی نت را مورد بررسی قرار دادیم، در این جا به چاپگر لیزری P2035  می رسیم که یک نوع چاپگر تک کاره محسوب می شود و در محل کار، خانه و یا کافی نت، با استفاده از تکنولوژی و فناوری پرینت لیزری در سایز A4 پاسخگوی بسیاری از کاربران می باشد.

سرعت چاپ این مدل پرینتر بسیار بالا می باشد به طوری که می تواند با سرعت ۳۰ برگ در دقیقه، مدارک و اسناد شما را به چاپ برساند.

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره  LaserJet P2035

توان کاری این چاپگر تک کاره در ماه ۲۵۰۰۰ برگ است و همچنین این توانایی را دارد که حدود ۲۵۰ برگ کاغذ را در خود جای دهد.

نوع چاپ این مدل چاپگر تک کاره به صورت تک رنگ می باشد که سرعت چاپ سیاه و سفید آن در هر دقیقه ۳۰ صفحه است. علاوه بر این پردازنده این دستگاه (۲۶۶ مگاهرتر)، حافطه (۱۶ مگابایت) و رزولوشن چاپ آن (600 ×600 dpi) می باشد. پورت های Parallel و USB 2، پورت های ارتباط به کامپیوتر این دستگاه محسوب می شوند.

 

چاپگر لیزری اچ پی دست دوم سه کاره HP LaserJet Enterprise M525dn  یک چاپگر مناسب برای کافی نت

پرینتر لیزری سه کاره M525dn یکی دیگر از پرینتر های پر فروش و چند منظوره شرکت اچ پی است که با استفاده از آن عملیات کپی، پرینت و اسکن انجام می شود.

این چاپگر سه کاره از قابلیت پر کاربرد تغذیه اتوماتیک ADF برخوردار است که ظرفیت آن (۵۰ برگ) است و ظرفیت سینی کاغذ آن (۵۰۰ برگ) می باشد.

رزولوشن چاپ این پرینتر چند منظوره (1200*1200 dpi) و حافظه آن (۱ گیگابایت) است که می تواند در هر دقیقه ۴۲ برگ مدارک و اسناد را چاپ نماید.

چاپگر لیزری اچ پی دست دوم سه کاره HP LaserJet Enterprise M525dn  یک چاپگر مناسب برای کافی نت

توان کار این چاپگر سه کاره در ماه برابر با ۷۵۰۰۰ برگ است و پردازنده آن (۸۰۰ مگاهرتز) می باشد.

این پرینتر چند کاره اچ پی، دارای اسکنر از نوع ADF و Flatbed می باشد که سرعت اسکن سیاه و سفید آن در یک دقیقه ۴۲ برگ و سرعت اسکن رنگی آن در یک دقیقه ۳۲ برگ است. سایز اسکن مسطح این دستگاه (۴۳۲*۲۹۷) میلی متر و رزولوشن دیجیتال و همچنین اپتیکال اسکنر آن (600dpi) می باشد.

قابلیت اسکن خودکار و دو رو نیز در این دستگاه وجود دارد که عمق اسکن رنگی آن (۲۴ بیت) و تکنولوژی اسکن آن CIS می باشد.

سرعت کپی این دستگاه در حالت دو رو ۲۸ برگ کاغذ در هر دقیقه و سرعت کپی سیاه و سفید آن در هر دقیقه ۴۲ برگ با بزرگ نمایی ۲۵ تا ۴۰۰ درصد و با رزولوشن (600*600 dpi) می باشد.

دقت داشته باشید که در مخزن بزرگ این پرینتر ها، حداقل ۱۶۰۰ صفحه کاغذ می تواند جای بگیرد. پورت USB 2.0 جهت ارتباط با رایانه و پورت Ethernet برای ارتباط با شبکه، نمونه ای از پورت های مهم هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet Enterprise 3015dn

پرینتر های لیزری تک کاره 3015 dn از کیفیت نسبتا بالا، هزینه نگهداری بسیار پایین، ظرفیت کاغذ بالا و سرعت مناسب برخوردار هستند. سینی این پرینتر لیزری تک کاره می تواند حدود ۵۰۰ برگ کاغذ A4 را درون خود جای دهد.

حافظه این چاپگر لیزری (۱۲۸ مگابایت)،پردازنده (۵۴۰ مگاهرتز) و رزولوشن چاپ آن (1200*1200 dpi) می باشد.

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet Enterprise 3015dn

این دستگاه از قابلیت چاپ خودکار و دو رو (Auto Duplex) برخوردار است که سرعت چاپ سیاه و سفید آن در هر دقیقه ۴۲ صفحه و توان کاری آن در ماه برابر با ۱۰۰۰۰۰ هزار برگ می باشد.

این چاپگر دارای یک صفحه نمایش دو خطی ال سی دی می باشد که به پورت USB 2.0 و پورت Ethernet نیز مجهز است.

 

 پیشنهاد رادین پرینتر

در این مقاله هدف بر این بود شما را با پرینتر های مناسب برای استفاده در کافی نت آشنا کنیم، حال که با ویژگی، مشخصات و مزایای این چاپگر ها همه فن حریف و بی نظیر آشنا شدید و پی بردید که چه مدل چاپگری برای کافی نت مناسب است، خرید یک پرینتر دست دوم یک گزینه مقرون به صرفه و مناسب برای کافی نت شما به شمار می آید.

شما با مراجعه به فروشگاه سایت رادین پرینتر می توانید علاوه بر پرینتر های ذکر شده، بسیاری از برند ها و مدل های دیگر را مانند کانن، سامسونگ، اپسون، اچ پی و غیره را مشاهده کنید و آن ها را با یک دیگر مقایسه نمایید و درن هایت پس از تصمیم گیری و انتخاب، یک مدل از آن را متناسب با شغل و کسب و کار خود خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *